De beste scooterzaak van NL in 2024
Krukas Stage6 Slag 55 Drijfstang 110 Piaggio 125-180CC
Krukas Stage 6 Piaggio 125 / 180CC
Let op, deze krukas heeft 90MM wangen. Meet deze op alvorens de krukas te bestellen. Er zijn namelijk verschillende carters. De een heeft 92MM diameter krukas wangen, en de ander dus 90MM
- Slag: 55MM
- Drijfstanglengte: 110MM (afwijkend)
- Krukaswang diameter: 90MM
- Penmaat: 16MM
Passend op onder andere:
- Aprilia SR 125CC 2-takt Luchtgekoeld
- Aprilia SR 150CC 2-takt Luchtgekoeld
- Gilera Runner FX 125CC 2-takt Watergekoeld
- Gilera Runner FXR 180CC 2-takt Watergekoeld
- Italjet Dragster 125CC 2-takt Watergekoeld
- Italjet Dragster 180CC 2-takt Watergekoeld
- Piaggio Hexagon LX 125CC 2-takt Watergekoeld
- Piaggio Hexagon LXT 180CC 2-takt Watergekoeld
- Piaggio TPH XR 125CC 2-takt Watergekoeld
Krukas Stage 6 Piaggio 125 / 180CC
Let op, deze krukas heeft 90MM wangen. Meet deze op alvorens de krukas te bestellen. Er zijn namelijk verschillende carters. De een heeft 92MM diameter krukas wangen, en de ander dus 90MM
- Slag: 55MM
- Drijfstanglengte: 110MM (afwijkend)
- Krukaswang diameter: 90MM
- Penmaat: 16MM
Passend op onder andere:
- Aprilia SR 125CC 2-takt Luchtgekoeld
- Aprilia SR 150CC 2-takt Luchtgekoeld
- Gilera Runner FX 125CC 2-takt Watergekoeld
- Gilera Runner FXR 180CC 2-takt Watergekoeld
- Italjet Dragster 125CC 2-takt Watergekoeld
- Italjet Dragster 180CC 2-takt Watergekoeld
- Piaggio Hexagon LX 125CC 2-takt Watergekoeld
- Piaggio Hexagon LXT 180CC 2-takt Watergekoeld
- Piaggio TPH XR 125CC 2-takt Watergekoeld
HPC KRUKAS VOOR ORIGINELE EN TUNING SETUPS VAN STAGE6
Krukas Stage6 HPC slag 55mm / drijfstang 110mm voor Piaggio / Gilera 125 - 180 cc 2-takt, de perfecte aanvulling voor originele en sportcilinders, of het nu gaat om matige of sterk verhoogde prestaties. De Stage6-krukas voldoet ook aan ambitieuze eisen, vooral als het gaat om motoren met aanzienlijk hogere prestaties.
De hoogwaardige massieve krukas is aan de schouderzijde inwendig zodanig verlicht dat met de tegenoverliggende koperen balanceergewichten een uitstekende balans wordt bereikt. Het resultaat: een soepele motorloop voor een breed scala aan toepassingen, of het nu gaat om straat-, circuit- of sprintraces. De hoogwaardige gesmede drijfstang met zilver gesmede afwerking completeert het geheel.
In de huidige versie is de drijfstang 110 mm lang, met een krukasslag van 55 mm. De gewijzigde zuigerslag van 52 naar 55 mm vergroot de cilinderinhoud van 175 tot 185 cc, wat resulteert in meer koppel en piekvermogen over het hele toerenbereik. Een cilinderkop spacer is nodig om de lengte van de loop en de timing aan te passen. Deze zijn bij de levering inbegrepen en maken plug & play installatie mogelijk.
De drijfstang is 5 mm langer dan het origineel, het volume in de motor neemt toe, dit vermindert de voorcompressie en zorgt voor meer vers gas voor de overloop. Als u deze aanpak volgt, is deze krukas de beste keuze! De bijbehorende 5mm spacer is ook inbegrepen.
Technische gegevens:
- Drijfstanglengte: 110mm
- Slag: 55mm
- Zuigerpen: 16mm
- Zuigerpenlager 16x20x20mm
- Voor LC-motoren: cilinderkop afstandhouder 1,0 mm
- Voor AC-motoren: cilinderkop spacer 1,5 mm
- Compensatie drijfstanglengte: cilinderkop spacer 5 mm
- Artikelnummer
- A1903i-S6-8014103
- Merk
- Stage6
- Motortype
- Piaggio / Gilera 125-180CC 2-T